četvrtak, 24. svibnja 2012.

Kravlji sir-namazi, sirovi, dakako

Nikad nisam bila velika ljubiteljica kravljeg sira, osim u štruklima. Ako se netko dosjeti kako da napravim sirove štrukle, neka mi se hitno javi! Dajem kraljevtsvo (i konja) za taj recept, ha, ha! Gorgonzola i pljesnjiivi sirevi su druga priča, e njih sam voljela jesti, posebice u Francuskoj, no otkad jedem sirovo, nekako su mi gumasti ;-) i puni soli. Međutim, neki dan sam krenula raditi preljev za salatu, ali dok sam provjeravala koliko vode da dodam kako bih pogodila pravu konzistenciju, sa zapanjenošću sam utvrdila da je okus mog namaza pljunuti kravlji sir. Fantastično otkriće! Rekoh, onda bolje da pokušam vidjeti kako li sve mogu iskoristiti taj sir. Imala sam krastavce koje sam odlučila upotrijebiti kao košarice u koje ću smjestiti namaz.

Tko kaže da su sirovojelci ograničeni i da po cijele dane samo žvaču listove salate? Pokažite svima da su u krivu i da naša mašta može svašta. Ogulite krastavac, narežete ga na deeeeebele ploške i djelomično izdubite-onaj dio s košticama. Za to vam može poslužiti žličica. Et voila, košarica je spremna. Punjenja mogu biti razna, tko kaže da unutra morate staviti baš moju varijantu kravljeg sira? Kad probate ovakav kanape, shvatit ćete da je varijanta s kruhom dosadna i ograničena jer krastavac daje svježinu čitavoj kombinaciji, a bez da prevladava okusom.


Osim varijante s krastavcem, bilo koji sirovi namaz možete poslužiti i na sirovim krekerima ili sirovom kruhu ili ga pak malo razrijediti s vodom te pomiješati s tanko narezanim ploškama krastavca a'la tzatziki. To su ideje, a možda i vama nešto zanimljivo padne na um. Zašto sirovi kravlji sir ne biste poslužili kao preljev na špagetima od tikvica i mrkve? Igrajte se i eksperimentirajte!

SIROVI NAMAZ A'LA KRAVLJI SIR

2 šalice indijskih oraščića, namočenih u 11/2 šalice vode-od 2-24 sata
1/2 žličice soli
5 režnjeva češnjaka
jabučni ocat-po želji, ali barem pola dl
1/3 šalice fino sjeckanog kopra


Smiksajte sve sastojke , osim kopra u Vitamixu ili multipraktiku (ali tada neće biti tako baršunasto gladak), dok ne dobijete glatki, kremasti namaz. Provjerite okus i dodavajte jabučnog octa dok ne bude po vašem guštu. Potom rukom umiješajte sjeckani kopar. Ukoliko kopar odmah stavite u smjesu, smjesa će postati zelena-što će možda čudno izgledati. Da bi vizualno više ličilo na kravlji sir, kopar dodajte i umiješajte naknadno, rukom.


Upotrijebite kao namaz na dehidriranom kruhu ili krekerima ili napunite krastavce za simpatične i originalne tapase. Smjesu možete staviti na podlogu od raw pizze, jako je ukusna ili napravite raw sendvič: sirovi kruh, sirovi kravlji namaz te ploške mrkve, rajčice i zelene salate. Evo moga sendviča za put u prilogu. Super! Inače, gotov namaz može stajati do 3-4 dana u hladnjaku. Ali, bez brige, do tada ćete ga već smazati. Doista je ukusan.

                                           
P.S. Ja sam jednamput umjesto indijskih oraščića stavila suncokretove sjemenke i bilo mi je tako fino da od tada namaz radim samo s njima. Osim toga, tako je puno ekonomičnije!


Ovo je moj tris od sirovog kravljeg namaza. A koji je vaš?  

Nema komentara:

Objavi komentar