petak, 22. veljače 2013.

Obožavam kiseli kupus-zimsku superhranu!

 
Zima je i neki dan me zaboljelo grlo. Išla sam kasno navečer u kino i pričala na ulici i naravno, grlo me je odmah steglo. Sama sam si kriva! No nekako mi se istog trenutka javila luda, neodgodiva želja za kiselim kupusom. Nije baš neka hrana o kojoj inače sanjate, jel'da? Vjerojatno me privukao zbog vitamina C, a kako otkad jedem sirovu hranu, osluškujem svoj organizam, odlučila sam to učiniti i sada. Jest ću kiseli kupus cijeli tjedan, baš da vidim kako ću se osjećati, odlučila sam.
 
 
Ako ste mislili da sam samo složila kiseli kupus na tanjur i krenula jesti, varate se. Zanimalo me koliko različitih, ne-klasičnih kombinacija mogu složiti za kompletan ručak s kiselim kupusom. Tako sam prvi dan u zdjelu stavila kiseli kupus, malo mizune tj orijentalne rikule, polovice cherry rajčica i sve to prelila dressingom od senfa-kojeg sam sama napravila od zrnaca gorušice.
 
 
U međuvremenu sam malo proučila što se piše o kiselom kupusu. Raw foodie-ji često preporučuju razne egzotične superhrane, no za mnoge uopće ne trebate ići daleko preko granice. Naprimjer, mi u Hrvatskoj imamo fantastično maslinovo ulje, med, ali i dugogodišnju tradiciju kiselog kupusa. Domaći, onakakv kako su ga kiselile naše bake i mame je najbolji jer je svjež i u njemu su uvelike prisutne probiotičke bakterije koje olakšavaju probavu i rješavaju vas plinova i nadutosti. Varijanta ručka dva: kiseli kupus i razno povrće (mrkva, tikvica, cikla) nasjeckano na prutiće, preliveno s malo jačim umakom od tahinija, češnjaka i još par sitnica.


Jeste li znali da su čak Kinezi koji su gradili veliki Kineski zid jeli kiseli kupus prije 2 tisuće godina? I rimski legionari su sa sobom u daleke bitke nosili čitave glavice kiselog kupusa. Pa što onda vi čekate? varijanta tri: opet kiseli kupus s raznim povrćem, ovaj put sam dodala i malo crvenog kupusa te začinila orijentalnim preljevom pa da sve bude u stilu, jela sam štapićima.


Kako sami možete složiti svoju ukusnu salatu od kiselog kupusa i ujedno obrok sve u jednoj zdjeli? Ništa lakše! Počnite s malo kiselog kupusa pa mu dodajte povrće koje imate u hladnjaku. Ja sam počela s mrkvom. 


Onda sam tome dodala štapiće tikvica, ali uopće nije nužno da koristite isto povrće, stavite ono povrće koje volite ili imate kod kuće.


Nastavite dodavati ostgalo povće, količina ovisi o vašem apetitu a i kapacitetu! Ja sam nakon mrkve i tikvice dodala finu ciklu, hrskavu i slatku, ma mogla sam je samu grickati kao poslasticu! Pa onda još i ribani crveni kupus.


Još mi je nešto nedostajalo u zdjeli pa sam pronašla nešto mladog kelja to jest verzota, kako ga zovu u Dalmaciji i narezala ga na julienne (sitne trakice)-bio je tako nježne strukture da ga uopće nije trebalo marinirati, što se inače radi sa starijim keljom da bi omekšao i lakše se žvakao.


Sada samo nedostaje neki fini dressing, iako meni nije problem pojesti salatu ni ovako, au naturel. Nekom bi možda umjesto konkretnijeg preljeva odgovaralo samo malo maslinovog ili bučinog ulja, ali ja sam bila ambicioznija i došla do fantastičnog preljeva kojeg ću s veseljem podijeliti s vama.

DRESSING ZA POVRĆE

  ½  šalice delikatesnog kvasca

1/4 šalice javorovog sirupa

1/3 šalice maslinovog ulja

1/4 šalice tamarija

¼ šalice vode

¼ šalice tahinija

1 režanj češnjaka, zgnječenog

Sve sastojke za dressing ubacite u mali blender ili ručnu miješalicu i dobro promiješajte. Dio prelijte preko salate ili povrća, a ostatak možete spremiti u staklenku i držati u hladnjaku neko vrijeme, sigurno kojih desetak dana, no kad vidite kako je umak ukusan, mislim da će nestati puno prije!


U slast i javite ako se sami sjetite neke nove varijante salate s kiselim kupusom!
 

2 komentara:

  1. Zanima me delikatesni kvasac, da li je to prehrambeni kvasac npr. od Naturate kojeg ima u trgovinama zdrave hrane ili je to nešto drugo? I koje je svojstvo tog kvasca, primjećujem da ga ide poprilična količina, da li se može koristiti nešto drugo umjesto kvasca,
    unaprijed hvala na odgovoru

    OdgovoriIzbriši
  2. Zdravo,

    Nedavno smo lansirali stranicu Svajela.hr, što je tražilica recepata sa blogova i stranica web s receptima. Primjetili smo da imate super recepte na Vašem blogu koje bih voljeli indexirati na našoj stranici. Ako želite saznati više o nama i kako se prijavit, molimo Vas da posjetite našu stranicu ovdje: http://www.svajela.hr/ ili da nam pošaljete email na info@svajela.hr.

    S poštovanjem,
    Senka

    OdgovoriIzbriši