četvrtak, 14. veljače 2013.

Sretno vam Valentinovo!!!!


 Evo opet ja na Valentinovo. Lijepo je slaviti praznik ljubavi, ali ne komercijalno, nego biti dobri jedni prema drugima svaki dan u godini. A to uključuje i biti dobar prema svojem (ma OK, i tuđem) tijelu! Kako se mi žene puno vipe angažiramo oko "kuhanja" i zdrave hrane, tako je to i kod nas. Moj dragi je naprimjer veliki izjelica slatkog i kako mi je bilo jasno da tome neću moći stati na kraj, odlučila sam ga zainteresirati za sirove slatkiše. Bingo! Pošlo mi je za rukom. Zato je danas za Valentinovo dobio inačicu svoje omiljene torte tj Švarcvaldice. Kako vam se čini?


Pokazat ću vam kako izgleda u presjeku kad je zagrabi, ali još se nije vratio kući s posla. Evo ipak kako je izgledala kao work in progress, bez glazure.


Meni je Švarcvaldica OK, no niš posebno, no možda bi u njoj više uživala da je vrijeme svježih višanja. Zato sam sebi napravila mousse od cimeta. Obožavam cimet u svim verzijama i moram reći da je ovo bio pun pogodak, lagani, kremasti mousse koji se topi na jeziku. Mljac!


Mogu vam točno pokazati kako izgleda kad se načne, nisam odoljela! Ali nije mi krivo i uopće se neću opravdavati. To je moj prvi ekperiment s irskom mahovinom, morskom algom koja služi za zgušnjavanje jela, nešto poput želatine. Znam da je u zadnje vrijeme dospjela na glas kao kontroverzni sastojak, navodno može izazvati upale, no još prije godinu dana sam kupila vrećicu Irish Moss-a i sada sam ga odlučila isprobati pa kud puklo da puklo.


Mmmmm. Još da sam prelila malo sirovog karamela, bilo bi to za ekstazu! Ali da ne pomislite da danas nije bilo ničeg konkretnog za jesti, moram vam reći da sam napravila ručak kojeg sam smazala u tren oka i jedva čekam reprizu. Dakle, što se našlo na stolu? Slika govori više od tisuću riječi. Još da sam talentirana za fotografiju!


Elem, u prvom su planu tornjići od cikle, punjeni pestom od peršina i servirani na umaku od crvene paprike, dok su u pozadini orijentalne rolice s povrćem i miso umakom. Dakle, te rolice su kraj svijeta, wow, nemam riječi, mogla bi ih jesti svaki dan! No evo vam ideja kako napraviti simpatične tornjiće od cikle.


Ciklu narežite na vrlo tanko, najbolje na mandolinu, posolite, popaprite i lagano zauljite te neko vrijeme stavite marinirati. U međuvremenu napravite umak, ja sam radila pesto od bundevinih sjemenki (namočenih, da se lakše blendaju) i peršina te krenite redati slojeve, lagano pritiščućio filu da se slojevi bolje drže skupa.


Hm, slika mi je ispala malo tamna, no znate što mislim? Redajte slojeva onoliko koliko želite-ili koliko možete otvoriti usta, ha, ha!

                             
Ja sam stavila tri sloja, alternirajući pesto od peršina s umakom od crvenih rajčica. Kad ste spremni servirati, na tanjuru poput modernog slikara (nouvelle cuisine, to je tako šik!) razmažite malo umaka od paprike te na to stavite vaš tornjić. Zgodno i uksuno, no moram reći da je moj favorit ipak nori rolica. Krenite s nori algama, onima koje se koriste za sushi.

          
Namažite ih lagano umakom, ja sam svoj napravila u orijentalnom stilu, pomiješala sam miso, vodu, delikatesni kvasac i maslac od lješnjaka te sol i papar. Umak je tako dobar da sam poslije oblizivala posudu!


Onda na to rasporedite povrće-ja sam narezala što sam imala u hladnjaku i marinirala u malo tamarija. Sada mi je žao što povrće nisam narezala na krupnije jer se onda ne bi tako smanjilo od mariniranja, no drugi put ću biti pametnija.


Dakako, sve tio radite neposredno prije serviranja. Zarolajte i dobit ćete cilindre koje, predlažem, prepolovite i servirajte s dodatnim umakom sa strane. Ludilo, majke mi! Pogotovo za mene koje sam bila velika obožavateljica sushija, ovo jelo ima sushi okus (zbog alge) ali je zbog povrća hrskavo i puno vitamina i minerala, dok je umak, ma mrak! Probajte pa ćete vidjeti.


Odoh ja, ipak imam nešto za dovršiti. Mousse od cimeta, dakako! Još jednom, ljubite se i pazite i sretno vam Valentinovo, raw ili ne!
 







 

Nema komentara:

Objavi komentar