subota, 31. ožujka 2012.

Dolac u proljeće

Obožavam ići na tržnicu, ma gdje se nalazila, to mi je kao neki društveni život! Svaki dan se volim prošetati, najčešće Dolcem, gledati to šarenilo i obilje boja i iz toga crpsti inspiraciju. Kad sam bila mlađa, znala sam na tržnicu ići s popisom i u glavi imati točno određeno jelo, no često puta bi mi se znalo dogoditi da ne bih našla neki sastojak, što bi me uvelike frustriralo. Onda mi je tata rekao da lijepo odem na plac, vidim što ima i prema tome složim ručak. Kako li je samo mudar bio! Danas ga slušam, a to preporučam i vama! Pogotovo u proljeće. Ma vidite vi samo tu divotu!
Na radionicama me često pitaju gdje nabavljam određene sastojke pa sam jutros sa sobom na tržnicu ponijela foto aparat. Prodavači su me malo čudno gledali, a vjerujem da bi me gledali još čudnije da sam im išla objašnjavati zbog čega mi to treba pa sam lijepo preskočila svako opravdavanje. Na Dolcu prvu obiđem donji dio. Uđem u donji dio tržnice i pravac dva štanda. Lijevi je mjesto na kojem uvijek ima sušenih rajčica u rinfuzi, a nama raw foodie-jima (ali i ostalim jedačima) su sušene rajčice iznimno važne. Gospođa je iznimno ljubazna, a ima i prefine izraelske Medjool datulje koje su nažalost basnoslovno skupe pa si tek ponekad priuštim koju gušta radi.

Do njih je Agro-kutić u kojem rade dva vrlo ljubazna gospodina kod kojih kupujem razne sjemenke poput lana i suncokreta, kokosovo brašno, orašaste plodove i slično. Oni imaju i odličan kikiriki, soljeni ili neslani, kako tko voli, od kojeg radim svoj super ukusni maslac od kikirikija. Kupovni mu nije ni sluga: domaći je gust i koncentriran, ma zamiriše čitavu kuhinju! Da ne kažem da vam se i puno više isplati. A poslije ga možete koristiti na milijun načina, iako ga Vjerna ;-) najradije jede žlicom. Naprimjer za Pad Thai, za izradu raznih sirovih energetskih pločica i keksića i slično. Onda odem do kioska zdrave hrane, Terra Vita gdje nabavljam jedan od svojih omiljenih sastojaka: delikatesni kvasac.

Iako tehnički nije sirov, raw foodie-ji ga često koriste jer jelima daju aromu sira ili čak parmezana, oplemenjujući ih. Obična salata od sirovog kupusa posuta s malo delikatesnog kvasca pretvara ga u posebno ukusnu delikatesu. No, delikatesni kvasac je neizostavan sastojak čipsa od kelja, tako da ga je uvijek dobro imati u vašoj kuhinji. K tome je nevjerojatno jeftin pa kad krenete na Dolac, odmah uzmite par komada, nećete zažaliti. Nakon toga skoknem do Leko začina koji su odmah malo na lijevo od Terra Vite.

Nema tih začina u rinfuzi ili bočici koje ljubazne tete tamo ne prodaju. Treba li vam korijander, gorušica, kumin ili štogod, 50 grama košta 5 kuna, a 100 grama 10 kuna. Odlična cijena i kvalitetna usluga, za svaku preporuku! Nakon toga se popnem stepenicama i promotrim što se nudi na otvorenom dijelu Dolca. Petkom i subotom obavezno svratim do Brankice, vrlo simpatične prodavačice koja ima nešpricano povrće iz svog uzgoja, a posebno je volim zbog klica! Svaki put ih ima sve više, veliki paketić je samo 10 kuna, a odnedavno u redovitoj ponudi ima i svježi korijander koji je sjajan ako volite istočnjačka ili azijska jela. Uz to je korijander i jako zdrav: na sebe veže teške metale koji se putem njega u roku tjedan dana izlučuju iz vašeg tijela. Ne može bolje!

Sada kada priroda buja, Brankica na Dolac dolazi i srijedom pa ju svakako potražite i recite da vas Alex šalje: dobit ćete VIP tretman ;-) Inspirirana svom tom šarolikošću ponude, neki dan sam napravila prefinu proljetnu salatu koju sam odlučila podijeliti s vama. Na ovu salatu me inspirirao Jamie Oliver, nešto slično sam prije par godina jela kod njega u Londonu u restoranu Fifteen, samo je Jamie još dodavao pršut. zanimljivo je da je meni u mojoj kombinaciji uopće nije nedostajao. Možda zbog jednog neodoljivog & tajnog sastojka!

Radi se o svježim datuljama za koje ćete ipak morati potegnuti do Importane centra kod Željezničkog kolodvora, gdje se nalazi dućan sa raznim orašastim plodovima i suhim voćem, Pasgrad, koje vlasnik, i sam Iranac, nabavlja iz svoje domovine. Datulje su čista fantazija, sočne i meke, tope se u ustima i pored njih vam uopće ne treba desert. Mene su ovaj put inspirirale na salatu. Dakle, počnimo,....

Proljetna salata by Green Raw Goddess
količina za jednu osobu

po 2-3 šake miješane salate-ja ubacim malo rikule, mizune (to je japanska rikula), radiča, matovilca-štogod nađem na tržnici, ali ako imate samo jednu vrstu salate i to je OK
2-3 svježe datulje, bez koštice, narezane na manje komade
1 naranča, oguljena i narezana na ploške
himalajska sol
maslinovo ulje

Postupak:
Na tanjur rasporedite opranu i osušenu salatu pa na to rasporedite komadiće datulja. Prekrijte ploškama naranče i slobodno prelijte sokom koji se ocijedio dok ste gulili naranču. Malkice posolite. Umjereno poškropite maslinovim uljem. Po želji ukrasite crnim maslinama. Dobar tek!


Ovu salatu možete napraviti iznimno brzo, a iznenadit ćete se koliko je ukusna. Zbog naranče-ja sam ovaj put stavila crvenu-bila je malo gorkasta, no to se sjajno nadopunjavalo sa slatkoćom datulje tako da je rezultat bio sjajan. Evo prilike da finom salatom dočekate proljeće! U slast!


2 komentara:

  1. Puno hvala na ovim korisnim informacijama, obozavam ovaj blog! <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovim putem moram se zahvaliti za informaciji o dućanu Pasargad u Importanne centru.

    Probala sam njihove datulje i stvarno su odlične pogotovo svježe :)
    Veliko hvala!!!

    Preporučam svima!

    Lijep pozdrav,

    Mihaela

    OdgovoriIzbriši